Copyright © 2023 Śpiewajmy Dzieciom
Nazwa Śpiewajmy Dzieciom wyraża ideę krzewienia rodzinnego muzykowania - obecności śpiewu w domu. Wyobraź sobie czas bliskości z noworodkiem kiedy mama nuci kołysanki, aby ukoić swoje dziecko. Wyobraź sobie kiedy czule do niego mówi.
Idea śpiewania dzieciom ma solidną podbudowę naukową w postaci coraz szerzej znanej Teorii Uczenia się Muzyki profesora Edwina Eliasa Gordona (1927 - 2015). Był amerykańskim muzykiem - jazzmenem grającym na kontrabasie - oraz naukowcem w dziedzinie edukacji muzycznej. Wraz ze swymi studentami przez 40 lat badał rozwój muzyczny dzieci obserwując jak uczą się one muzyki. Wysnuł ciekawe wnioski poparte badaniami mówiące o tym, że języka muzyki uczymy się tak jak języka ojczystego.
Zanim dziecko zacznie mówić ojczystym językiem najpierw słucha i zapamiętuje. Podobnie jest z językiem muzyki. Zanim dziecko zacznie improwizować, gromadzi melodie, tonalności, rytmy. To dlatego tak ważne jest by śpiewać dzieciom odpowiednie melodie i rytmizować różnorodne rytmy.
Jak przebiega efektywna nauka języka muzyki? To wtedy kiedy SŁUCHAM - NAŚLADUJĘ - TWORZĘ.
Możemy to zrobić razem!